Reklámadó előleg-kiegészítési kötelezettség 2015-ben

2015. december 20-ig kell teljesíteni a reklámadó alanyainak a reklámadó előleg-kiegészítési kötelezettségüket a reklámközzétételből származó árbevétel után. A reklámadó előleg-kiegészítési kötelezettséget a július 5-én hatályba rendelkezések alapján 2015-ben a következők szerint kell megtenni: 1. lépés: Az éves adóalap meghatározása: A reklámadóról szóló törvény szerint az adóalapot először arányosítani kell az év napjai arányában, majd pedig […]

Reklámadó-módosítás: a cégek is dönthetnek

Hétfőn megjelent a reklámadó-törvény módosításáról szóló javaslat a kormány.hu weboldalon. A törvénymódosítással a kormány lezárná az Európai Bizottsággal folytatott jogvitát. 100 millió forint lesz a 0%-os reklámadóalap felső határa. A 05.04-én megjelent dokumentum bizonyos részletei már eddig is ismertek voltak. Így semmiképpen sem jelent meglepetést, hogy a progresszív adókulcs helyett egységesen 5,3%-os lesz a reklámadó […]

Reklámadó: brüsszeli felfüggesztés

A Magyar Távirati Iroda tudósítása alapján az Európai Bizottság felfüggesztette a reklámadó progresszív adókulcsának alkalmazását. Az alábbiakban olvasható teljes MTI közlemény: A bizottság a vizsgálattal arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítja ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen […]

Reklámadó: Pórul járhatnak a call-centerek

Érdemes figyelniük a telesales és telemarketing tevékenységet folytató telefonos ügyfélszolgálatoknak (call-centereknek) és megrendelőiknek, mert anélkül lehetnek a reklámadó alanyai, hogy tudnának róla. Menthető azonban a helyzet, hogyha ez a felismerés még a december 20-án esedékes reklámadó-előleg feltöltési kötelezettség előtt éri őket. Minden az alkalmazott technológián múlik.

NAV tájékoztatás közzétevők “feljelentéséről”

A reklámadót érintő 2015-ös változások lehetővé teszik a megrendelők számára, hogy mentesüljenek a szankcióktól, ha valamelyik reklám-közzétevőtől – kérésük ellenére – nem kapnak nyilatkozatot, és ezt bejelentik az adóhatóság számára. A NAV tájékoztatása szerint a megrendelők is papír alapon és kötetlen formában tudják “feljelenteni” a nem együttműködő reklám-közzétevőket. Ez elsősorban az online hirdetések megrendelőinek jelent […]

Reklám-közzétevői adatbázis: letölthető a bejelentkezési kérelem

A NAV honlapján adott tájékoztatást arról, hogy a reklámadó közzétevő alanyai milyen formában tudnak bejelentkezni az adóhatóság reklám-közzétevői adatbázisába. A tájékoztatás alapján papír alapon és kötetlen formában tudják ezt megtenni az adózók. A reklámadóblogról már ingyenesen letölthető a bejelentkezési kérelem. Itt megtalálhatóak azok a postacímek is, ahová postázni kell a kérelmeket. A reklám-közzétevői adatbázis először […]

Reklámadó mentes online hirdetések: 2014

Azok a cégek, amelyek ügynökségen keresztül rendelték meg Facebook vagy Google hirdetéseiket, mentesülhetnek a közzétevői nyilatkozatok hiányából eredő reklámadó szankciók alól 2014-ben. A reklámadóról szóló törvény 2014-ben érvényes szabályai alapján a Google-től és a Facebook-tól megrendelt hirdetések ellenértéke után reklámadót kell fizetni, amennyiben ezek havi összege meghaladja a 2,5 millió forintot. A fizetendő reklámadó mértéke […]

Vége a reklámadó nyilatkozatoknak és az adóköteles google, facebook hirdetéseknek

Bekövetkezett a várva várt fordulat: a jövőben mentesülhetnek a médiumok a reklámadó nyilatkozatok kiadásától, ha regisztrálnak a NAV-hoz. Nem kell reklámadót fizetni a google, facebook hirdetések megrendéles után sem. Az adótörvényeket módosító javaslatot tárgyaló parlamenti Költségvetési Bizottság 2014. november 13-án módosító javaslatot nyújtott be, amely alapvető fordulatot hozhat a reklámadó kezelésében.  A médiavállalkozások kiválthatják a […]

Reklámadó – Nem kell fizetni a google után?

Megjelent a portfolio.hu-n 2014. augusztus 26-án. Az internetes hirdetések piacát alapvetően befolyásoló reklámadó jogértelmezést adott ki a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). A Google által közétett hirdetésekért kapott bevétel után nem kell reklámadót fizetni. Emiatt a hirdetésszervező cégeken keresztül közzétett reklámok megrendelői is veszélybe kerülhetnek, ha az adóalanyiságra vonatkozó nyilatkozatokat a szereplők rutinszerűen töltik ki. De erre […]