Közzétevői adatbázis: bejelentkezés papíron és kötetlen formában
A NAV honlapján megjelent legfrissebb tájékoztatás szerint kötetlen formában és papíron kell bejelentkeznie a hirdetések közzétevőinek az adóhatóság közzétevői adatbázisába. Ez meglepő fordulatnak számít piaci körökben. 2015-től az adatbázisban szereplő reklámközzétevőknek már nem kell nyilatkozniuk megrendelőik felé a reklámadó-bevallási és fizetési kötelezettségükről.
A hirdetések közzétevői 2014. decemberétől már bejelentkezhetnek abba az adóhatóság által vezetett közzétevői adatbázisba, amellyel kiválthatják a reklámok megrendelői felé fennálló nyilatkozattételi kötelezettségüket. Az adatbázis első ízben 2015. január 1-én lesz elérhető a NAV honlapján. Az elmúlt napokban az a kérdés foglalkoztatta leginkább a piaci szereplőket, hogy milyen formában tudnak majd bejelentkezni a reklámközzétevők az adóhatósági adatbázisba, és miről kell majd pontosan nyilatkozniuk a NAV-nak.
Az adóhatóság a honlapján december 2-án az alábbi közleményt tette közzé:
A nyilvántartásba való bejelentkezésre irányuló kérelem kötetlen formában, papír alapon nyújtható be az illetékes alsó fokú adóigazgatósághoz, az eljárás illetékmentes. A postai beérkezés, illetve a kérelmek feldolgozásához, elbírálásához szükséges időtartam miatt javasoljuk, hogy azon közzétevők, akik 2015. január 1-jétől szerepelni kívánnak a nyilvántartásban, kérelmeiket – lehetőség szerint – december közepéig juttassák el az adóhatósághoz.
Az adóhatóság tehát kötetlen formában és papír alapon várja a reklámközzétevők bejelentkezéseit, ami meglepő fordulatnak számít. Ez alapján ugyanis valószínűsíthető, hogy az adóhatóság manuálisan dolgozza majd fel a közzétevők adatait, ezért még az sem teljesen egyértelmű, hogy az adóhatóság által vezetett közzétevői adatbázis milyen módon fog felépülni. Közzétevői körökben az volt a várakozás, hogy a bejelentkezést valamilyen erre rendszeresített formanyomtatványon vagy nyomtatványkitöltő programon keresztül lehet majd megtenni. A megrendelői oldal számára pedig az maradt nyitva kulcskérdésként, hogy a közzétevői adatbázis mennyire lesz kereshető és szűkíthető: vannak olyan ügynökségek, amelyek havonta több száz vagy több ezer közzétevővel állnak kapcsolatban. Nekik mindenképpen fontos volna, hogy az adóhatóság közzétevői adatbázisa tetszőlegesen szűkíthető legyen.
Véleményem szerint a papíralapú és kötetlen formában történő bejelentkezés ideiglenes megoldás, előbb-utóbb várható egy erre rendszeresített formanyomtatvány kialakítása. Erre az Adóhatóság részéről az első hónapok tapasztalatai alapján kerülhet sor. A közzétevői adatbázisba történő bekerülés feltételeiről egy korábbi bejegyzésemben írtam.
Trackbacks & Pingbacks
[…] közzétevői adatbázisába. Ez meglepő fordulatnak számít piaci körökben – derül ki a reklamadoblog.hu […]
Szóljon hozzá a témához
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Kommenteljen Ön is!