Közzétevői adatbázis: bejelentkezés papíron és kötetlen formában

A NAV honlapján megjelent legfrissebb tájékoztatás szerint kötetlen formában és papíron kell bejelentkeznie a hirdetések közzétevőinek az adóhatóság közzétevői adatbázisába. Ez meglepő fordulatnak számít piaci körökben. 2015-től az adatbázisban szereplő reklámközzétevőknek már nem kell nyilatkozniuk megrendelőik felé a reklámadó-bevallási és fizetési kötelezettségükről.

A hirdetések közzétevői 2014. decemberétől már bejelentkezhetnek abba az adóhatóság által vezetett közzétevői adatbázisba, amellyel kiválthatják a reklámok megrendelői felé fennálló nyilatkozattételi kötelezettségüket. Az adatbázis első ízben 2015. január 1-én lesz elérhető a NAV honlapján. Az elmúlt napokban az a kérdés foglalkoztatta leginkább a piaci szereplőket, hogy milyen formában tudnak majd bejelentkezni a reklámközzétevők az adóhatósági adatbázisba, és miről kell majd pontosan nyilatkozniuk a NAV-nak.

Az adóhatóság a honlapján december 2-án az alábbi közleményt tette közzé:

A nyilvántartásba való bejelentkezésre irányuló kérelem kötetlen formában, papír alapon nyújtható be az illetékes alsó fokú adóigazgatósághoz, az eljárás illetékmentes. A postai beérkezés, illetve a kérelmek feldolgozásához, elbírálásához szükséges időtartam miatt javasoljuk, hogy azon közzétevők, akik 2015. január 1-jétől szerepelni kívánnak a nyilvántartásban, kérelmeiket – lehetőség szerint – december közepéig juttassák el az adóhatósághoz.

Az adóhatóság tehát kötetlen formában és papír alapon várja a reklámközzétevők bejelentkezéseit, ami meglepő fordulatnak számít. Ez alapján ugyanis valószínűsíthető, hogy az adóhatóság manuálisan dolgozza majd fel a közzétevők adatait, ezért még az sem teljesen egyértelmű, hogy az adóhatóság által vezetett közzétevői adatbázis milyen módon fog felépülni. Közzétevői körökben az volt a várakozás, hogy a bejelentkezést valamilyen erre rendszeresített formanyomtatványon vagy nyomtatványkitöltő programon keresztül lehet majd megtenni. A megrendelői oldal számára pedig az maradt nyitva kulcskérdésként, hogy a közzétevői adatbázis mennyire lesz kereshető és szűkíthető: vannak olyan ügynökségek, amelyek havonta több száz vagy több ezer közzétevővel állnak kapcsolatban. Nekik mindenképpen fontos volna, hogy az adóhatóság közzétevői adatbázisa tetszőlegesen szűkíthető legyen.

közzétevői adatbázis

Papíralapon és kötetlen formában tudnak bejelentkezni a reklámközzétevők az adóhatósági adatbázisba

Véleményem szerint a papíralapú és kötetlen formában történő bejelentkezés ideiglenes megoldás, előbb-utóbb várható egy erre rendszeresített formanyomtatvány kialakítása. Erre az Adóhatóság részéről az első hónapok tapasztalatai alapján kerülhet sor. A közzétevői adatbázisba történő bekerülés feltételeiről egy korábbi bejegyzésemben írtam.

1 Hozzászólás

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] közzétevői adatbázisába. Ez meglepő fordulatnak számít piaci körökben – derül ki a reklamadoblog.hu […]

Szóljon hozzá a témához

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Kommenteljen Ön is!

Hozzászólás a(z) Reklámadó foltozgatás jövőre is - Horváth és Társai könyvvizsgáló és tanácsadó kft. bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>