Reklámadó – nem változtatnának 2015-ben

A reklámadó átalakítása nélkül került benyújtásra a 2015-ös adótörvényeket módosító javaslat.

2014. október 21-én nyújtotta be a Kormány a Parlamentnek a 2015-ös adótörvény változtatásokról szóló javaslatot. Az előzetes várakozások ellenére a törvénymódosító javaslat sajnos nem tartalmaz érdemi változást a reklámadóról szóló törvényre vonatkozóan. A módosulások szinte kizárólag csak a naptári évtől eltérő üzleti éves, illetve a kapcsolt vállalkozásokkal rendelkező adózókat érintik a reklámadó szempontjából

Adóév időtartamára és kezdetére vonatkozó reklámadó változások:

  • Ha az adóév rövidebb mint egy év, akkor a reklámadó alapját a naptári napok száma alapján 1 évre kell vetíteni, és az adót a naptári napokkal arányosan kell megfizetni.

Gyakorlati példával: ha egy honlapok üzemeltetésével foglalkozó tárgyhó 1-én bejegyzett előtársaság 31 napos működése alatt (a cégbíróság a következő hó 1-én jegyzi be a társaságot) 50 millió HUF értékben köt szerződést, amiben vállalja, hogy oldalain reklámokat tesz közzé, akkor az előtársaság adóalapja 50 millió HUF x 365 nap / 31 nap lesz (588 millió HUF). A fizetendő reklámadó összege a 88 millió forint 1%-ának naptári napokkal arányosított része lesz: 88 millió HUF x 1% x 31/365= 74 739 Ft.

  • A kapcsolt vállalkozások reklámadó alapját növelő hatását csak arra az időszakra kell figyelembe venni, amelyik időszakban a kapcsolt vállalkozási jogviszony fennállt.

A korábbi szabályozás az adóév bármely napján fennáll kapcsolt viszony alapján megnövelte a vállalkozások reklámadó alapját a kapcsolt vállalkozások egész éves saját célú reklámköltéseivel, valamint az általuk közzétett reklámokból származó árbevétellel. Ez pl. egy cégeladás esetén megtöbbszörözhette a vállalkozás adóalapját és reklámadó fizetési kötelezettségét.

  • A naptári évtől eltérő üzleti éves adózók esetében a jogalkotó egy átmeneti adóévet határoz meg a reklámadó szempontjából, ami 2015. január 1-től az üzleti év utolsó napjáig tart. Ebben az időszakban az 1. pontban meghatározott módszer szerint kell megállapítani a vállalkozások adóalapját. Ezzel a módszerrel a jogalkotó vélhetőleg azt a visszás helyzetet szeretné feloldani, hogy az eltérő üzleti éves adózóknak ne a naptári év szerint kelljen megállapítaniuk a reklámadó fizetési kötelezettségüket

 

0 Hozzászólás

Szóljon hozzá a témához

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Kommenteljen Ön is!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>